Halo sahabat Ahzaa, kembali lagi di AhzaaNet...Pada tulisan ini kita akan lanjutkan belajar dalam menghadapi Asesmen Sumatif Harian Bahasa Jawa Kelas 4 SD/ MI Semester 1 Kurikulum Merdeka Bab 3 Karangan Tradisi.
Photo by Jonas Jacobsson on Unsplas |
Latihan Soal Asesmen Sumatif Harian Bahasa Jawa Kelas 4 SD/ MI Semester 1 Kurikulum Merdeka Bab 3 Karangan Tradisi terdiri dari 20 soal pilihan ganda lengkap dengan kunci jawaban untuk memudahkan teman- teman dalam belajar.
Buat teman- teman yang ingin belajar per bab, dapat melihat pada tulisan sebelumnya untuk latihan soal bab 1 geguritan dan bab 2 cerita wayang.
Baca Juga :
Bab 3 ini membahas tentang karangan tradhisi. Untuk lebih mendalami materi ini, teman- teman dapat berlatih melalui latihan soal berikut,
Berikut latihan soalnya,
Selamat Belajar.
Latihan Soal Asesmen Sumatif Harian Bahasa Jawa Kelas 4 SD/ MI Semester 1
Kurikulum Merdeka Bab 3 Karangan Tradisi
1. Karangan ilmiah kang dikembangke adhedhasar aturan- aturan penulisan lan
basa, kaya dene kahanan ing masyarakat saben dina, masalah disiplin ilmu
tartamtu lan liya- liyane wigatine pamaos dinyatakake kanthi khusus iku
diarani ....
a. teks sastra
b. teks non sastra
c. teks fiksi
d. teks sastra lawas
2. Karangan non ilmiah sing dikembangke kanthi bebas lan nduweni pesen dening
pengarang marang pamaose diarani ....
a. teks sastra
b. teks non-sastra
c. teks drama
d. teks dongeng
3. Ing ngisor iki kalebu conto sastra lawas yaiku ....
a. hikayat
b. prosa
c. novel
d. drama
4. Ing ngisor iki kang kalebu conto sastra modern yaiku ....
a. dongeng
b. pantun
c. parikan
d. prosa
5. Jenis tulisan kang asale saka gagasan penyerat kang disampekake liwat
tulisan diarani ....
a. jurnal
b. esai
c. biografi
d. artikel
6. Kumpulan sawetara saka artikel banjur digawe wujud buku diarani ....
a. artikel
b. biografi
c. esai
d. jurnal
7. Jenis tulisan prosa sing rembagan sedhela babagan masalah saka sudhut
pandang penulis diarani ....
a. jurnal
b. artikel
c. esai
d. biografi
8. Jenise tulisan kang nyritakake narasi saka pahlawan utawa paraga kang gedhe
pengaruhe ing masane kaya tokoh politik, ilmuwan, tokoh ekonomi, budaya iku
diarani ....
a. jurnal
b. artikel
c. esai
d. biografi
9. Tradhisi ing kutha Semarang kang diwiwiti sakdurunge wulan pasa iku diarani
.....
a. Tradhisi Sekaten
b. Tradhisi Dugderan
c. Tradisi Meugang
d. Tradisi Balimau
10. Ing tradisi Meugang, masayarakat nyembelih kebo siji lan daginge dipangan
nalika ngarepake pasa. Tradisi Meugang asale saka ....
a. Sumatra Barat
b. Aceh
c. Sumatra Utara
d. Jawa Tengah
11. Masyarakat Sumatra Barat mapag tekane wulan Ramadhan kanthi adus kramas
kang nglambangake reresik awak sakdurunge wiwit nindakake pasa. Tradhisi iku
diarani ....
a. Meugang
b. Dugderan
c. Sekaten
d. Balimau
12. Ing ngisor iki kalebu ciri - ciri karangan ilmiah, kajaba ....
a. ana aturan baku
b. ana syarat- syarat khusus ing nulis metode lan basa
c. isine ilmiah
d. ora kaiket dening aturan baku
13. Karangan ditulis kanthi gaya sante nanging isine ilmiah. Karangan iku
kalebu ....
a. karangan ilmiah
b. karangan semi ilmiah
c. karangan non-ilmiah
d. karangan baku
14. Karangan ditulis kanthi ora kaiket dening aturan kang baku lan bebas.
Karangan iku kalebu jenis ....
a. karangan ilmiah
b. karangan semi ilmiah
c. karangan non- ilmiah
d. karangan baku
15. Dongeng fabel iku paragane ....
a. manungsa
b. wit- witan
c. kewan
d. benda mati
Artikel ing ngisor iki kanggo soal nomor 16 - 20
Sekaten minangka salah sawijining tradisi budaya Jawa sing diadani saben taun
kanggo memperingati kelahiran Nabi Muhammad SAW. Tradisi iki biasane diayahi
ing Keraton Yogyakarta lan Surakarta, lan nduweni makna spiritual lan budaya
sing jero kanggo masyarakat Jawa.
Asal-usule Sekaten iki ora lepas saka upaya Wali Songo kanggo nyebarake agama
Islam ing Jawa. Salah sawijining tokoh penting yaiku Sunan Kalijaga, sing
nggandhengake musik gamelan karo syiar Islam. Gamelan kang dimainkan nalika
Sekaten ngandhut simbol harmoni lan panggilan kanggo manungsa supaya nyedhak
marang Gusti Allah.
Sekaten biasane diwiwiti karo upacara Miyos Gangsa, yaiku nalika gamelan
Sekati (kaping loro, Kyai Guntur Madu lan Kyai Guntur Sari) ditabuh ing
pagelaran Keraton. Warga sing teka bisa nyumurupi swara gamelan lan ndedonga
kanggo kesejahteraan lan berkah.
Salah sawijining acara sing paling ditunggu yaiku Grebeg Maulud, upacara
arak-arakan gunungan saka Keraton sing disedekahake kanggo masyarakat.
Gunungan iki nggambarake rasa syukur lan simbol panen sing melimpah. Warga
percaya yen entuk bagean saka gunungan iki bakal nggawa berkah lan rejeki.
Tradisi Sekaten ora mung minangka upacara religius, nanging uga minangka
perayaan budaya lan identitas Jawa, sing isih lestari nganti saiki.
16. Tradhisi Sekaten iku tradhisi kang dilaksanaake kanggo ....
a. mengeti kelahiran bayi
b. mengeti kelahiran Nabi Muhammad Saw
c. ngresiki awak ngadepi wulan pasa
d. ngadepi Idul Fitri
17. Tradhisi Sekaten iku biasane diayahi ana ing ....
a. Kraton Surakarta lan Kraton Cirebon
b. Kraton Cirebon lan Kraton Yogyakarta
c. Kraton Cirebon lan Banten
d. Kraton Yogyakarta lan Kraton Surakarta
18. Tradhisi Sekaten iku ora lepas saka tokoh wali sanga panyebar agama Islam
ing tanah Jawa yaiku ....
a. Sunan Prawata
b. Sultan Agung
c. Sunan Kalijaga
d. Raden Patah
19. Upacara Miyos Gangsa ing Sekaten yaiku wiwitan tradhisi Sekaten. Upacara
kui ditandai ....
a. arak- arakan gunungan saka kraton
b. gamelan Sekati ditabuh
c. pawai pusaka
d. jamasan pusaka keraton
20. Grebeg Maulud yaiku upacara arak- arakan gunungan saka keraton seing
disedehakae kanggo masyaarakat. Gunungan iku nyimbolake ....
a. kemajuan zaman
b. rasa syukur warga masyarakat lan simbol panen sing melimpah
c. kepatuhan karo raja
d. kejujuran sikap warga
No comments:
Post a Comment